Eisvė Trečiakauskaitė

2022.01.21

Paprasčiausias būdas pradėti savo verslą

Dar visai neseniai norėdamas pradėti verslą turėjai turėti nemažą pradinį kapitalą – prekėms nusipirkti, sandėliui išsinuomoti, fizinei lokacijai išlaikyti. Tai stabdė daugelį verslių iniciatyvų ir norai likdavo tik pasvajojimais.

Besikeičiant technologijoms ir atsiradus internetinio verslo modeliui, galimybių pradėti savo verslą gerokai padaugėjo, o sąlygos – supaprastėjo. Pradėti prekiauti pasidarė prieinama bet kuriam galinčiam įsigyti iPhone. Būtent su šio telefono kaina lyginu, nes už tokią sumą ir galima įkurti internetinį verslą. Jeigu kyla klausimas, ar galima ir su mažiau, tai įsivaizduok, kad kuo mažesnis startinis biudžetas, tuo daugiau pastangų, laiko ir energijos kainuos tavo projektas. Visgi, pastangos leis tikrai žinoti, ar verslas juda į priekį ir generuoja lėšas ir nėra tik pinigų žarstymas ant dar nepatvirtintos idėjos, viliantis sulaukti staigios sėkmės, kuri, deja, nuvilsiu – neegzistuoja.

Internetinis pasaulis yra didelis vandenynas ir norint būti matomu yra labai svarbu pasirinkti savo nišą. Dažniausiai tai būna itin siaura niša, sprendžianti vieną konkrečią problemą. Mano atveju, tai buvo internetiniai mokymai, sukurti labai siaurai auditorijai žmonių – portretų fotografams, kurie dirba studijoje ir sprendžia vieną konkrečią problemą, kaip nupiešti rankų darbo fonus. Tai yra didelė problema industrijoje, nes fonų kainos svyruoja nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių dolerių, tad net jau turinčiam savo klientus fotografui tai yra didelė investicija. Mes spręsdami vien šią vienintelę problemą sugebėjome savo internetinį verslą išvystyti iki daugiau nei 100 000 eurų per metus generuojantį verslą ir tik tada ėmėme plėsti temas, kuriomis siūlėme mokymus savo studentams.

Vienos, atrodytų, mažytės problemos sprendimas leido mums surinkti beveik 13 000 žmonių bazę email platformoje ir virš 5 000 klientų. Žinoma, svarbu paminėti, kad mokymai yra sukurti anglų kalba ir todėl nišiniai produktai gali sulaukti sėkmės. Sprendžiant mažą problemą turi įsitikinti, kad yra bent 1 milijonas žmonių, kurie domisi tavo problema. Būtent dėl šio aspekto, darydami mokymus užsienio kalbomis, rečiau susidursite su „lubomis” kiek galite uždirbti.

Taigi, informacinių technologijų amžiuje kurti ir parduoti informaciją pasidarė itin paprasta ir populiaru. Dauguma galbūt galvoja, kad tai COVID pandemija paskatino žmones suskubti mokytis internetu, bet taip nėra. Tai klestinti niša, į kurią dabar pats metas prisijungti. Ir nors atrodo, kad ši industrija jau perpildyta, vietos čia vis dar tikrai yra. Kol kas... Informacinių internetinių produktų industrija vis dar yra ankstyvojoje augimo stadijoje, tad suspėti sudalyvauti rinkos augime dar yra galimybių!

Štai 3 priežastys, kodėl tu taip pat gali pamėgti internetinį informacinių produktų verslą ir norėti jį pradėti:

  1. Sukurti informacinį internetinį produktą praktiškai nieko nekainuoja, jeigu kalbėsime realistiškai – tau reikia turėti pakankamai laiko ir įrangos nufilmuoti video turinį mokymams. Gali pradėti naudodamas Zoom platformą arba netgi nemokamą Facebook grupę.

    Galimybių yra, tad svarbiausia savęs nestabdyti ir išmokti matyti ne vien kliūtis. Veikiau motyvuok save kliūtis bei iššūkius paversti savo galimybėmis. Jeigu nežinai kaip kažką padaryti, ieškok kas tai jau padarė prieš tave ir siek patarimo. Visada rasi žmonių, kurie jau praėjo panašų kelią ir gali tau patarti. Turi pamilti spręsti problemas. Juk verslumas ir yra problemų sprendimas – kitiems už pinigus! 

    Informaciniame pasaulyje taip pat praktiškai nieko nekainuoja susikurti ir internetinį puslapį. Taip gali pradėti platinti savo sukauptas žinias. Svarbiausia, turėti žinių ir mokėti sukurti tikrą vertę savo produktu.

    Visa tai reiškia, kad gali startuoti su savo nauju projektu, net jeigu tavo biudžetas yra beveik lygus nuliui. Svarbu nusiteikti, kad tai užims nemažai tavo laiko tam, kad įsitvirtintumei pasirinktoje nišoje. Nėra stebuklingo recepto ar vienos dienos sėkmės. Dažniausiai, kai sakome, jog kažkam pasisekė, matome tik ilgo darbo rezultatą ir vaisius.

  2. Gali parduoti dar neegzistuojantį produktą! Iš tiesų, nereikia laukti kol kas sukurs dizainą ar pagamins tavo produktą, kad galėtum jį „paleisti” į rinką. Gali parduoti idėją, o surinkus reikiamą kiekį žmonių, kurie investavo į tavo projekto idėją, galėsi ją ir įgyvendinti. Gebėjimas parduoti dar neegzistuojantį produktą ir taip tuo pat metu patvirtinti savo idėją yra puikus laiptelis, skatinantis pradėti nedelsiant. Kaip galima parduoti neegzistuojantį produktą? Pakalbėsime apie tai plačiau atskirame straipsnyje. Bet paprastai kalbant, tau tereikia sukurti pardavimo puslapį, kuriame galėtum surinkti mokėjimus, ir tik vėliau padaryti patį produktą. Tai leidžia tau išleisti dar nepagamintą produktą ir sukurti jį kai jau įsitikinai, kad jis yra reikalingas nišai.

  3. Automatizuok pardavimus ir uždirbk miegodamas – šis punktas man patinka labiausiai. Mes linkę įsivaizduoti, kad dirbdami sunkiau, uždirbsime daugiau. Nebūtinai. Abu variantai įmanomi ir tikrai nenoriu nuvertinti žmonių, kurie sunkiai dirba. Verslininkai tikrai sunkiai dirba, bet idėjos ir žinios mūsų ekonomikoje visgi darosi vertesnės negu fiziškai nudirbtas darbas. O ir dėl gyvenimo kokybės palaikau anglišką posakį – work smarter, not harder. Ar tai lengvai įgyvendinama? Tikrai ne. Reikia įdirbio ir žinių, jog galėtum work on the business, not in the business.

Taigi, tikiuosi tave tai įkvėps pradėti galvoti kokį internetinį informacinį verslą norėtum turėti ar bent pakvies įsileisti vidun mintį, jog tai įmanoma. Jeigu kyla konkrečių klausimų, junkis prie idialogue platformos ir užduok klausimus tiesiogiai man!

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

Eisvė Trečiakauskaitė

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Kai darbo skelbimų portalų nebepakanka
Dažnai susiduriame su situacijomis, kuomet darbdaviai neatsako į išsiųstą kandidato gyvenimo aprašymą (CV) ir palieka mus nežinioje. Dažnas kandidatas tuomet svarsto, ar vertėtų nuleisti rankas ir darbo ieškoti kitoje įmonėje, ar visgi belstis į norimų darbdavių duris yra ne tik leistina, bet ir sveikintina.
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Mokymai
Kaip carVertical suprato, kad jų organizacijai reikia mentorystės?
Versle, kaip ir automobilių lenktynėse – labai svarbus komandinis darbas, todėl augimo rekordus ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje mušanti „carVertical“ organizacija jau spėjo pritaikyti mentorystės programą savo įmonės viduje. Nors dažnai svarstoma, kada šis įrankis įmonėms gali atnešti daugiausia naudos, tai puikus pavyzdys, kad mentorystė pritaikoma tiek ir augančioms, tiek ir brandžioms organizacijoms. 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Mentorystė per bendradarbiavimą: kaip įmonių grupė skatina talentų vystymą ir bendradarbiavimą?
Skirtingai nei fiziniai mokymai, kurie dažniausiai yra trumpalaikiai ir skirti konkrečioms žinioms įgyti, mentorystė yra ilgalaikis procesas. Tai leidžia darbuotojams palaipsniui augti ir pritaikyti įgytas žinias realiose darbo situacijose, nuolat gaunant mentoriaus palaikymą. Šiame straipsnyje kartu su įmonių grupės atstovu Domu Šilenskiu neriame į programos ypatumus, pamokas ir vertę ne tik darbuotojams, bet ir visai Zabolis Partners grupei.
Skaityti toliau