2022.04.14
Prieš pradedant kurti internetinius mokymus, pirmiausia reikia nuspręsti kokiai nišai kursi ir kas bus tavo tiksliniai klientai. Tu privalai žinoti kam kuriamas produktas, tai – esminis dalykas, nes pagal tai žinosi ne tik kaip produktą kurti, bet ir kaip jį pateikti bei reklamuoti. Žinai, kaip sakoma: jeigu kalbėsi visiems, tuomet kalbėsi niekam. Taigi svarbu žinoti savo tikslinę auditoriją ir kiek įmanoma daugiau specifinių detalių apie ją.
idialogue Mentorė Eisvė Trečiakauskaitė, online informacinio verslo specialistė, dalinasi rekomendacijomis, kaip atrasti savo nišą ir klientus, kuriant internetinius mokymus.
Jeigu jau esi lektorius ir turi klientų savo mokymo tema – tai tavo atsakymas dėl nišos krypties. Tiesiog įsitikink, kad tavo tema nėra per didelė ir plati, bet tuo pačiu metu ir ne per maža, norint būti matomu ir turėti užtektiną klientų rinką dabar ir ateityje.
Visgi jeigu dar nesi lektorius ir nežinai savo temos bei kliento profilio – tai dar ne problema. Kiekvienas iš mūsų savyje turime įgimtą gebėjimą, pavyzdžiui, dainavimas, iškalbos menas, mokėjimas rašyti CV, pasiruošimas darbo pokalbiui, taip pat tai gali būti gebėjimas kurti sistemas: kaip tvarkingai susidėlioti drabužių spintą, kaip surūšiuoti turinį virtuvės spintelėse ar pasiruošti mitybos planą bei sporto programą. Nustebtumėte pamatę, kiek yra įvairiausių internetinių mokymų temomis, kurių net neįsivaizdavote egzistuojant. Dažnai apie tokias temas nepagalvojame, nes tai atrodo neverta mokymų, mums tai gaunasi natūraliai ir nėra čia apie ką (už pinigus) mokyti kitus.
Vienas iš būdų sužinoti savo įgimtus gebėjimus – parašyti laišką 5 seniai pažįstamiems žmonėms ir paprašyti, jog jie atsakytų kokias natūralias savybes tu demonstruoji ir kuo šiems žmonėms esi ar buvai naudingas. Rašyti su tokiu prašymu iš pradžių gali būti nejauku, bet jeigu nori savo prekės ženklą reklamuoti internete, turi priprasti būti matomu ir tai gali būti viena iš praktikų to išmokti.
Jeigu jautiesi nepasiryžęs rašyti laiško ir nori visą darbą atlikti pats, tuomet paklausk savęs: kokiais klausimais į mane kreipiasi žmonės, ko jie tikisi iš manęs ir kokios pagalbos prašo. Tai ir bus tavo natūralus gebėjimas, kurį dažnai atlieki mažiausiai apie tai galvodamas ir tik vėliau papildydamas darbo procesuose, išmokdamas ir pridėdamas naujų įgūdžių.
Kai jau turi bendrinę idėją apie ką norėtumei kurti internetinius mokymus, lieka atsakyti į šiuos klausimus:
Atsakyk į šiuos klausimus ir tu jau būsi atlikęs pirmus žingsnius, siekiant suprasti kam tavo produktas yra skirtas ir kokia tema internetinius kursus galėtumei kurti. Ir, žinoma, lauk sekančio straipsnio, kuriame dalinsiuosi patirtimi kaip pritraukti klientus. Taip pat gali skaityti mano pirmąjį straipsnį „Paprasčiausias būdas pradėti savo verslą”.