2024.07.10
Partnerysčių rinkodara (angl. affiliate marketing) – tai rekomendacinė rinkodara, kai produktai ir paslaugos reklamuojamos per trečiuosius asmenis, kurie už pardavimus gauna komisinį atlygį.
Šis metodas tampa vis populiaresnis dėl savo efektyvumo ir patrauklumo tiek verslams, tiek turinio kūrėjams, o vienas iš lyderių, dirbančių šioje srityje, yra Rokas Ramanauskas, Surfshark partnerysčių rinkodaros vadovas bei idialogue mentorius, kuris šiame straipsnyje pristato šios rinkodaros rūšies subtilybes bei patarimus tiems, kurie mato savo karjerą būtent čia.
Affiliate marketingas, arba rekomendacinė rinkodara, yra procesas, kai produktus ar paslaugas reklamuoja trečiosios šalys, pavyzdžiui informaciniai tinklalapiai, kurie gauna komisinius už kiekvieną sėkmingą pardavimą.
„Pavyzdžiui, idialogue tinklaraštis galėtų rašyti apie Surfshark VPN paslaugas ir naudoti affiliate nuorodą, kuri sektų vartotojo elgseną, ir šiam įsigijus produktą partneris gautų komisinį atlyginimą.
Kadangi rekomendacinėje rinkodaroje svarbus vaidmuo tenka turinio kūrėjams, su tuo ir yra susijęs visas šios srities specialisto darbas.” – pasakoja R. Ramanauskas.
Rekomendacinės rinkodaros komandos darbas yra išanalizuoti tinklapį, kodėl būtent šis yra tinkamas jų organizacijos produktams reklamuoti, t.y., kokia auditorija tą puslapį lanko bei ant kokių raktažodžių šis puslapis reitinguojasi Google paieškos sistemoje.
Pasak R. Ramanausko, tuomet yra bandoma susisiekti su to puslapio redaktoriais ar turinio kūrėjais ir užmegzti partnerystę.
R. Ramanauskas yra vienas iš svarbiausių Surfshark partnerysčių rinkodaros komandos narių. Nepameluosime sakydami, kad taip pat ir vienas iš pagrindinių žmonių, Lietuvoje dirbančių su rekomendacine rinkodara tokiu dideliu mastu.
Tik pradėjęs savo karjerą Rokas dirbo atlyginimų tyrimų srityje ir rinko patirtį bendraudamas su aukšto rango vadovais klientų vadybininko pozicijoje. Tęsdamas verslo konsultacijų karjerą, R. Ramanauskas pasirinko Management Consultancy magistrantūrą Amsterdame, kuri turėjo jį vesti tiesiu ir daug žadančiu karjeros keliu.
„Visgi ilgai netrukus supratau, kad karjeros konsultacijų srityje tęsti nebenoriu ir mano pašaukimas yra kažkur kitur. Tad grįžau į Lietuvą ir prisijungiau prie Surfshark įmonės dar ankstyvoje jos stadijoje – tuo metu mūsų buvo tik 35, o aš kartu su kita ką tik pasamdyta kolege tapome pirmaisiais ir vieninteliais partnerysčių rinkodaros komandos nariais.” – savo istorija dalinasi R. Ramanauskas, kuris šiandien Surfshark dirba jau daugiau nei šešerius metus ir vadovauja visai partnerysčių rinkodaros komandai.
Rokas teigia, kad affiliate rinkodaros specialistu gali tapti žmonės iš įvairių sričių, tačiau sėkmingiausi yra tie, kurie turi patirties su partnerystėmis (pavyzdžiui, klientų vadybininkai), pardavimais (pavyzdžiui, pardavimų vadybininkai), skaitmenine rinkodara ir duomenų analize.
„Rekomendacinės rinkodaros darbo pobūdis apima rinkos analizę, partnerių paiešką ir bendravimą su jais bei duomenų analizę, siekiant optimizuoti srautą ir konversijas.
Mūsų darbas, kaip ir bandomoji užduotis siekiantiems pas mus įsidarbinti, apima tinklapių ir turinio kūrėjų analizę, potencialių partnerių paiešką ir bendravimą su jais, bei ateinančio vartotojų srauto analizę. Taigi, jei žmogus nedraugauja su duomenimis ar neturi išlavintų bendravimo įgūdžių, jam tokiame darbe bus sunku.” – teigia R. Ramanauskas.
Rokas rekomenduoja pradedantiesiems patiems išbandyti affiliate rinkodarą, kuriant turinį socialiniuose tinkluose ar tinklaraščiuose bei mezgant partnerystes su tais, kurie nori dalintis savo affiliate nuorodomis (pavyzdžiui, Amazon affiliate program).
Pasak pašnekovo, tokia patirtis padeda geriau suprasti šią sritį ir įgyti praktinės viso proceso patirties.
„Rekomendacinė rinkodara mūsų organizacijoje yra pati svarbiausia rinkodaros kryptis, žvelgiant ne tik iš piniginės, bet ir autoriteto auginimo pusės.
Būtent partnerysčių rinkodara suteikia Surfshark galimybę pasiekti didelę ir įsitraukusią auditorijos dalį per kitus turinio kūrėjus. Be to, rekomendacijos iš patikimų šaltinių - Surfshark atveju gerai žinomi technologiniai puslapiai - padeda kurti pasitikėjimą prekės ženklu.” – atskleidžia R. Ramanauskas.
Pasak Roko, partnerysčių rinkodara dar labiau augs tiek Amerikoje, kur didžioji dalis pardavimų viena ar kita dalimi ateina iš affiliate marketingo, tiek Europoje, LATAM ir Azijoje, kur marketingo potencialas dar ne iki galo išnaudotas, tačiau rinka tampa vis atviresnė tokioms iniciatyvoms ir augimo galimybių yra dar daug.
„Esu tvirtai įsitikinęs, kad darbas partnerysčių rinkodaroje suteikia daug galimybių savirealizacijai, nes čia kiekviena diena yra skirtinga ir kupina naujų iššūkių.
Pats nustembu kuomet suprantu kiek daug laiko jau esu Surfshark. Manau, kad tai dėl to, nes įmonė yra ypatingai ambicinga, dinamiška ir inovatyvi. Nėra vietų, kur mes negalvotume, kaip eiti į priekį bei kaip galime augti toliau.
Būna atsisuku pažvelgti atgal į savo darbą ir pagalvoju wow, gyvenu itin dinamišką karjeros gyvenimą, kur vieną dieną į laiškus atsakinėju, kitą dieną turiu skambutį dėl komisinių derinimosi, trečią dieną žiūriu į excel, kodėl vieno partnerio rezultatai geresni už kito, o po savaitės skrendu į Las Vegasą ar Dubajų, kad susitikčiau su partneriais, tarp kurių tokie vardai kaip TechRadar, PCMag, Forbes ar Independent.
Taigi visko gaunu po truputį ir tai dovanoja daug profesinės savirealizacijos.” – pripažįsta idialogue mentorius R. Ramanauskas.
Pasak Roko, Surfshark yra dinamiška, inovatyvi ir ambicinga įmonė, kurioje dirbti yra ir įdomu, ir profesiškai vertinga.
Jei mėgsti dinamišką darbo aplinką, esi linkęs į duomenų analizę ir partnerystes – Surfshark yra puiki vieta pradėti arba tęsti savo karjerą. Su šiuo metu atvirais darbo pasiūlymais gali susipažinti čia.
O jei apie partnerysčių rinkodarą nori sužinoti dar daugiau bei akis į akį pabendrauti su pačiu Roku, kviesk jį mentorystei dar šiandien idialogue platformoje.
Neringa Sendriūtė