idialogue

2024.04.18

Grįžtamasis ryšis: kodėl nevertėtų pamiršti jo svarbos bei kaip jį teikti?

Grįžtamasis ryšys yra konstruktyvus (į)vertinimo atsakas kolegai apie atliktą užduotį, elgesį, rezultatus. Jis gali būti tiek teigiamas, tiek neigiamas.

 

Visgi mentoriui grįžtamasis ryšys reiškia kur kas daugiau. Tai – padėka už skirtą laiką, savo žinių pasidalijimą bei patirčių pritaikymą mentee situacijoms.

 

Kodėl mentee neturėtų pamiršti suteikti savo mentoriui grįžtamąjį ryšį ir kaip tai daryti tinkamai atsako idialogue mentorė Renata Šepetė.

 

Kodėl svarbu teikti grįžtamąjį ryšį?

 

Pasak Renatos, grįžtamojo ryšio teikimas augina ne tik jo davėją, bet ir patį vadovą, mentorių ar kolegą. 

 

Mentoriui, kuris skiria savo laisvą laiką neatlygintinai konsultuodamas mentee, tai yra lyg „kuras“ bei svarbiausias energijos šaltinis šios misijos kelyje, mat tai teikia pasitenkinimo jausmą, matant ar girdint apčiuopiamus mentorystės rezultatus. Atsiliepimų mentoriui palikimo pasekoje šis įgija motyvacijos toliau reikšmingai prisidėti prie mentee asmeninio ir profesinio tobulėjimo.

 

Na, o vadovui, kaip ir bet kuriam kitam darbuotojui, grįžtamasis ryšis reikalingas visų pirma asmeniniam augimui. Įprastai vadovai būna „vienišiai“ ir grįžtamasis ryšys jiems nėra toks dažnas kaip, pavyzdžiui, kolegoms ar komandos nariams. 

 

Vadovas turi išlaikyti motyvuotą komandą, susitarti dėl tikslų siekimo ir nuosekliai dirbti komandos pasiekimų link, tad grįžtamasis ryšys vadovui leidžia pasitikrinti kiek jis yra sėkmingas savo darbe.

 

Kaip teikti grįžtamąjį ryšį?

 

Sakoma, kad veiksmingas grįžtamojo ryšio teikimas yra menas, reikalaujantis subtilumo ir jautrumo. Renata teigia, kad grįžtamojo ryšio teikimui ir gavimui visų pirma svarbus nusiteikimas ir susitarimas, kad esame čia dėl dar geresnių rezultatų ir būsime atviri. 

 

Teikiant grįžtamąjį ryšį svarbu užtikrinti saugią aplinką ir tinkamai pasiruošti pokalbiui. Verta turėti aiškią struktūrą bei susitarimą koks bus šio pokalbio rezultatas. Taip pat Renata pataria kalbėti konkrečiais faktais, o ne abstrakčiai, tad teikdami grįžtamąjį ryšį būkite objektyvūs, remkitės konkrečiais pavyzdžiais ir venkite daryti prielaidas.

 

Grįžtamojo ryšio teikimui mentorė rekomenduoja šią struktūrą: 

 

1) Situacijos įvardijimas

2) Kas buvo gerai / kas buvo nelabai gerai 

3) Ar yra dar koks kitas sprendimo variantas, apie kuri pagalvojau?

 

Kaip priimti grįžtamąjį ryšį?

 

Esame pratę priimti teigiamus atsiliepimus, tad pirminė reakcija į neigiamą / korekcinį grįžtamąjį ryšį yra blokas. Visgi R. Šepetė ragina suprasti, kad grįžtamasis ryšys yra mus auginanti dovana, o tam, kad neigiamus atsiliepimus paverstume teigiamais, svarbu susitarti, kaip koreguojame elgesį ir kokio rezultato sieksime.

 

Tad jeigu dar nespėjai įvertinimo palikti savo mentoriui, vadovui ar kolegai, lai būna šis straipsnis to priminimas.

Prisijunk prie idialogue!

Dalintis Facebook

idialogue

Tobulėjimui
Neringa Sendriūtė Augimui
idialogue mentorių atradimai: 10 knygų, kurios įkvėps pokyčiams 2025-aisiais
idialogue mentoriai, tie patys, kurie kasdien padeda augti ir tobulėti kitiems – nutarė pasidalinti savo knygų lobynu. Ir čia ne šiaip sau „perskaityk, nes taip reikia” sąrašas. Kiekviena knyga yra išbandyta, nugludinta ir garantuotai veikianti! Tad sėskis patogiau, pasiruošk užrašinę arba bent jau telefono užrašus ir keliaukime į knygų nuotykį!
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Sėkmės istorija
Net būnant 40–ties nevėlu keisti scenarijų: režisierės asistentės kelias į IT lyderę
Pradėjusi karjerą kino industrijoje kaip antroji režisieriaus asistentė, vėliau dirbusi šeimos versle, pardavimuose ir baldų pramonėje, sulaukusi beveik keturiasdešimties idialogue mentorė Laura Binish stovėjo prieš didžiulį iššūkį – ar išdrįs visiškai pakeisti savo karjeros kelią ir žengti į nežinomą IT pasaulį? 
Skaityti toliau
Neringa Sendriūtė Praktinis patarimas
Nuo chaoso iki sistemos: kaip revoliucionuoti darbuotojų įvedimo procesą?
Pradžioje buvo chaosas. Turėjome žmonių, kurie buvo atsakingi už naujokų įvedimą, bet visa sistema egzistavo tik jų galvose. Kai ateidavo naujas darbuotojas, tekdavo improvizuoti kaip džiazo koncerte. Problemos buvo akivaizdžios – sergantys ar atostogaujantys darbuotojai, degantys darbai, informacijos perdavimo iškraipymai.
Skaityti toliau